Povestea St. Croix

Povestea lansetelor St. Croix incepe in 1948, cand fondatorii companiei Bob si Bill Johnson, ambii pescari pasionati, au hotarat sa produca mincioage pentru pastrav. Calitatea acestora, precum si componentele scumpe precum ramele din lemn de cedru sau plasele impletite manual, au facut ca ele sa fie mult prea scumpe pentru majoritatea pescarilor. O observatie facuta de unul din cei doi frati intr-un magazin de scule de pescuit avea insa sa salveze compania de la faliment .                                                                                                              

                                                                                                                      

Toate lansetele acelor vremuri erau construite dintr-o singura bucata de bambus si, fiind foarte lungi, erau dificil de transportat. Fratii Johnson si-au taiat lansetele in trei bucati, le-au armat cu mufari de bronz si le-au aratat proprietarului unuia dintre magazinele de pescuit din zona. Intelegand avantajele comerciantul a lansat o comanda pentru 500 de lansete, contribuind astfel la nasterea companiei St. Croix.     
                                                                                                                                      
 
Putin mai tarziu fratele mai mare Doug Johnson si varul sau John Olson s-au alaturat lui Bill si Bob ca parteneri in afacere. Desi nu exista date exacte despre cum a fost ales numele companiei, se presupune ca acesta vine de la raul St. Croix care desparte statele Minnesota si Wisconsin.
 
Eforturile conjugate ale celor patru au dus la largirea gamei de produse si la imbunatatirea echipamentului de productie. Olson, un tehnician remarcabil, a conceput si construit multe dintre utilajele specializate, care au echipat fabrica timp de multi ani.
 
 
O expeditie de pescuit din vara anului 1953 i-a adus pe cei patru in imprejurimile oraselului Park Falls. Cum compania St. Croix era in plina expansiune, cei patru au decis sa se mute aici, unde au obtinut conditii excelente de la administratorii zonei industriale. Astfel, in noiembrie 1954 este inaugurata fabrica St. Croix din Park Falls . Odata cu trecerea timpului, o multitudine de produse celebre au luat nastere in fabricile St. Croix. Blancurile tubulare solide erau vandute unor companii precum Zebco si Waterking. Lansete cu specificatii tehnice speciale erau produse pentru Orvis, L.L. Bean, Cabelas, South Bend, Cortland si multi altii.
 
 
Mostenirea familiei Schulter
 
In 1960, un grup de oameni de afaceri din Park Falls au decis sa investeasca in St. Croix. Compania se lupta cu lipsa lichiditatilor intr-un moment in care nevoia de capital pentru dezvoltare era uriasa. Cheia se pare ca era la unul dintre acesti investitori, Gordon Schulter - proprietarul unui post de radio local, dar si al altor mici afaceri din zona.
 
Vanzarile erau in scadere in momentul in care Schulter a decis sa se mute cu familia in Boulder, Colorado si sa preia responsabilitatea de director de vanzari pentru tot vestul Statelor Unite. Dupa cinci ani de munca grea, dar incununata de succes, el se intorcea inapoi in dragul lui orasel Park Falls pentru a fi numit CEO la St. Croix. Au urmat cateva decizii greu de luat, insa reducerea costurilor si a numarului de angajati a fost ceea ce avea nevoie fabrica pentru a reveni pe linia de plutire.
 
In 1967, compania revitalizata a fost vanduta catre Scaper Manufacturing, iar Schulter a ramas in functie inca doi ani, dupa care s-a mutat cu familia in New Mexico. Produse precum mulinete produse in Japonia si fire monofilament, carlige si naluci din Hong Kong s-au alaturat gamei de produse St. Croix. Pe la inceputul anilor 70, vanzarile pareau sa creasca rapid.
 
Globalizarea insa, incepe sa se faca simtita cand produsele cu pret redus din orient, la care se adauga costurile ridicate de manufacturare din Statele Unite, pun compania St. Croix in dificultate. Astfel, spre sfarsitul lui 1977 managementul Scharper decide sa inchida portile St. Croix. Inca odata, liderii comunitatii din Park Falls se aliaza. Il contacteaza pe Gordon Schulter si il deleaga sa negocieze o posibila achizite a companiei de la Scharper. Gordon, impreuna cu doi parteneri, Norman si Leonard Hoefferle, achizitioneaza compania. Am investit mult in aceasta companie de-a lungul anilor. Mult suflet. Gandul ca St. Croix ar putea disparea m-a determinat sa revin,  ii spunea Schulter unui prieten la intoarcerea in Park Falls. In acest moment, St. Croix ramane singurul producator american de lansete.
 
Odata revenit la carma fabricii, Schulter ia decizia de a renunta la gama de mulinete si terminale adaugate de Scharper, concentrandu-se exclusiv pe manufacturarea de lansete de cea mai buna calitate, pentru care compania era renumita. La inceputul anilor '80, Schulter cumpara actiunile fratilor Hoeffler, ramanand unic actionar, dupa care il angajeaza pe fiul sau Paul, ca director de vanzari. Cand am inceput lucrul aici, treburile nu stateau bine deloc. In timpul primei saptamani de deplasari am realizat ca linia noastra de produse era depasita si ca eram cu aproximativ cinci ani in urma in privinta materialelor folosite. Inca nu facuseram trecerea de la fibra de sticla spre grafit, isi aminteste Paul.
 
Renasterea St. Croix din propria cenusa este meritul exclusiv al muncii asidue si determinarii lui Gordon Schulter si familiei lui. Au inceput prin ridicarea standardului de calitate al produsului si folosirea noilor componente disponibile pe piata acelor ani. Un contract de anvergura pentru productia de lansete cu marca privata Zebco a alimentat financiar retehnologizarea fabricii. Castigarea contractului cu Zebco ne-a ajutat mult, insa a insemnat si un efort supraomenesc. Imi amintesc cum in primavara lui 1984, era cat pe-aci sa ratam o livrare, asa ca am inchiriat un camion si am condus neincetat 24 de ore direct la Tulsa, pentru ca livrarea - care era printre primele - sa ajunga in timp, povesteste Paul.
 
Fratele lui Paul, Jeff, se alatura afacerii familiei in 1984, ca reprezentant de vanzari in zona de vest a tarii. In teren, Jeff sesizeaza nostalgia comerciantilor dupa lansetele St. Croix, dar intalneste destul de putin interes din partea acestora pentru reinceperea colaborarii. Avand la el noua serie Premier (introdusa pe piata prima data in 1964 ca serie din fibra de sticla, reintrodusa in 1984 ca serie de grafit), Jeff reuseste sa atraga o crestere de 1500% a cifrei de afaceri in 1990, in comparatie cu cea din 1984. 1990 este si anul in care este promovat in functia de director de vanzari si marketing. De atunci continua sa se implice activ in activitatea companiei, lucrand indeaproape cu echipa de designeri.
 
David Schulter, un al treilea fiu al lui Gordon, intregeste echipa incepand cu 1992. El modifica ambientul magazinului corporativ din Park Falls si restructureaza sistemul de management al informatiei. Tot el introduce un program de prime si bonusuri care ii recompenseaza pe angajatii care se implica activ in eforturile de realizare a obiectivelor companiei. Actualmente este director de productie.
 
Pamela Schulter, sora celor trei nu este implicata in activitatea curenta a companiei insa este un pion esential in organizarea evenimentelor speciale. Ea a initiat si organizat evenimentul comemorativ al celor 50 de ani de existenta a companiei in 1998.
 
In ianuarie 1990, cei patru frati au achizitionat compania de la tatal Gordon Schulter. Ei continua sa onoreze simtul daruirii care l-a insotit pe tatal lor in toata activitatea in slujba numelui St. Croix. Astazi, datorita lui,St. Croix este un nume de elita in lumea pescarilor de rapitori.
www.stcroixrods.ro © 2018
CUI: 30996093, Reg. Com.: J35/3023/2012
ANPC
Powered by XCEED